Deze site maakt gebruik van cookies.Meer wetenAccepteren

Ervaringen met MIX 84 :

 

  • Het beklemmend gevoel is weg
  • Ik kan terug vrij ademhalen!
  • Chronische last met ademhalen verdwenen in 2 maanden
Meer info

Bachbloesem MIX 84 helpt je om vrijer adem te halen

  • spanningen te minderen
  • emoties te balanceren
  • nieuwe aanval te vermijden
  • kalmer te worden
  • verdriet en pijn te verzachten
Meer info

Wat zijn Bachbloesems ? 

 

 

  • vloeibare, druppelvormige extracten van planten
  • buigen negatieve emoties om in hun positieve pool
  • zijn 100% natuurlijk en geeft geen enkele bijwerking
Meer info

Persoonlijke bachbloesem mix :

  • Specifieke mix op maat 
  • Op basis van je specifieke klachten
  • Rekening houdend met je karakter 
  • Vraag gratis advies aan Tom

 

Meer info

Gratis boek

 

 

 

 

 

Noteer nu je e-mail adres hieronder en download gratis het boek waarin alles over hyperventilatie en / of hyperventileren duidelijk beschreven staat!
 

 

E-mail adres:  Verzenden

Waarom zijn ademhalingstechnieken zinvol bij hyperventilatie?

Aangezien hyperventilatie in eerste instantie veroorzaakt wordt door een verkeerde ademhaling, is het zinvol om via ademhalingstechnieken iets tegen deze hyperventilatie te ondernemen.

Uiteraard moet er ook gezocht worden naar de rechtstreekse oorzaak van deze ademhalingsproblemen. Heel vaak zijn deze terug te vinden in momenten van stress en oververmoeidheid. Hyperventilatie wordt dus wel veroorzaakt door een verkeerde ademhaling, maar deze verkeerde ademhaling komt er niet zomaar vanzelf. Bij mensen met chronische hyperventilatie is deze verkeerde ademhaling reeds zodanig ingeburgerd, dat zij zeker ademhalingstechnieken moeten aanleren om van hun hyperventilatie af te geraken.

De fout in de manier van ademen bestaat er in dat men te diep en te snel inademt. Hierdoor ontstaat er een storing in het evenwicht tussen zuurstof en koolzuurgas. Je neemt teveel zuurstof op door het snelle en diepe ademen en je stoot te weinig koolzuurgas af. Om dit evenwicht te herstellen begint het lichaam dan te hyperventileren, met vervelende en beangstigende symptomen zoals een benauwd en een beklemmend gevoel.

 

Ademhalingstechnieken tegen hyperventilatie: wat houdt dit in?

Je kan proberen om jezelf enkele ademhalingstechnieken eigen te maken om zo een aanval van hyperventilatie tegen te gaan of te onderdrukken. Echter, doorgaans zal men externe hulp van een gespecialiseerd persoon nodig hebben om deze technieken aan te leren. Eenvoudige oefeningen om juist te leren ademen bestaan er in de eerste plaats in dat je leert ademen langs de buik. Je kan dit oefenen door op je rug te gaan liggen en rustig te ademen terwijl je de handen op je buik houdt. Je moet voelen dat je buik op en neer gaat en niet je borstkas. 

Daarnaast moet je ook de snelheid van het ademen juist leren doseren. Vooral als men een aanval van hyperventilatie voelt opkomen, is het goed dat je inademt in een bepaald ritme. Hierbij adem je rustig in gedurende drie seconden en je ademt rustig uit gedurende zes seconden. 

Voel je geen verbetering door zelf ademhalingstechnieken te oefenen, dan is het aangewezen om gespecialiseerde hulp in te roepen. Dit kan via sommige therapeuten of kinesisten aan wie je kan vragen of zij je kunnen helpen met ademhalingstechnieken.