Deze site maakt gebruik van cookies.Meer wetenAccepteren

Een snelle hartslag bij hyperventilatie

Prijs € 39

GRATIS verzending vanaf € 0,00

 

Inhoud 50 ml

Onmiddelijk leverbaar

 

 

Aantal:

 

Plaats in mandje


Hyperventilatie? Je krijgt een snelle hartslag

Iemand die een aanval van hyperventilatie meemaakt, ervaart dat die een snelle hartslag krijgt. Een ander woord voor een snelle hartslag is hartkloppingen. Dit is niet te verwarren met hartritmestoornissen. Bij hartritmestoornissen klopt het hart onregelmatig. Bij hartkloppingen klopt het hart sneller dan het zou moeten kloppen.

Normaal gezien klopt een hart een 70 tot 80 maal per minuut. Bij sporters klopt het hart in rust zelfs maar 30 tot 40 maal per minuut. Krijgt men hartkloppingen, dan voelt men dit al snel. Hartkloppingen geven een beangstigend gevoel waardoor men zich ongemakkelijk voelt. 

Eén van de oorzaken van een snelle hartslag is hyperventilatie. Daarnaast zijn er ook nog stress en angst die een snelle hartslag kunnen opleveren. Al zijn die emoties ook nauw verwant aan hyperventilatie.

 

Hoe een snelle hartslag en hyperventilatie vermijden?

Er zijn een aantal trucjes waardoor men een snelle hartslag en ook hyperventilatie kan vermijden. Toch moet men er op bedacht zijn dat het hier om trucjes gaat en dat het hier niet gaat om zaken die je genezen van een snelle hartslag. Als je daar helemaal af wilt geraken, zal men de echte oorzaak (wat veroorzaakt de stress, de angst, de woede,…) moeten aanpakken. Om een snelle hartslag te vermijden kan men:

- opletten met het gebruik van cafeïne. Dat houdt in dat men niet alleen het gebruik van koffie moet beperken, maar ook van thee, cola en chocolade.

- er voor zorgen dat er meer magnesium in het lichaam komt door vis, groene bladgroenten, bananen, appels, volkoren producten en melk te eten.

- er voor zorgen dat men meer gaat bewegen.

- knoflook gebruikt

 

Wat veroorzaakt een snelle hartslag en hyperventilatie?

Om een snelle hartslag en hyperventilatie efficiënt aan te pakken, moet men de echte boosdoeners aanpakken. Doorgaans worden zowel een snelle hartslag als hyperventilatie veroorzaakt door negatieve emoties. Het gaat dan over stress, oververmoeidheid, angst, woede, verdriet, ontgoocheling, frustratie. Men moet dus eerst en vooral bij zichzelf nagaan wat nu precies die negatieve emotie(s) veroorzaakt. Door daar iets aan te doen, kan men de hyperventilatie en ook de snelle hartslag verminderen. 

Het is natuurlijk niet altijd eenvoudig om de echte oorzaak te leren kennen en zeker niet om deze aan te pakken. 

 

Andere artikelen
Top van de pagina